Wiadomości z Rudy Śląskiej

Prowadzisz biznes? Dowiedz się, jak pozyskać terminal do płatności kartą

  • Dodano: 2019-04-12 11:00

Bankowość elektroniczna stała się powszechna. Klienci banków wraz z rachunkiem otrzymują kartę płatniczą, z której korzystają aktywnie. Z tego powodu ilość transakcji bezgotówkowych maleje. Płatności kartą są wygodniejsze, dlatego firmy, chcąc zatrzymać klientów, muszą wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i zainstalować terminale płatnicze.

Terminal płatniczy z banku

Jednym ze źródeł uzyskania terminalu płatniczego są banki. Osoba prowadząca działalność gospodarczą może podpisać z bankiem umowę na 12, 24 lub 36 miesięcy. W zależności od czasu trwania umowy, bank pobiera różne opłaty za dzierżawę urządzenia, przy czym im dłuższa umowa, tym opłata maleje. Nie każdy jednak bank posiada terminale płatnicze w swojej ofercie. Jeżeli przedsiębiorca nie dysponuje kontem firmowym w instytucji oferującej urządzenie, wówczas konieczne może okazać się założenie go. Często banki kuszą klientów zwolnieniem z opłat przez określony czas, w zamian za założenie rachunku firmowego. Średni koszt dzierżawy terminalu to około 50 zł miesięcznie (choć niektórzy operatorzy jak pep.pl indywidualnie dostosowują warunki oferty, tak by była ona korzystna dla obu stron). Dochodzi do tego niewielka prowizja od dokonanych transakcji. Uzyskanie terminala z banku nie jest szybkim procesem, gdyż bank jest tylko pośrednikiem pomiędzy klientem a instytucją przetwarzającą płatności.

Polska bezgotówkowa

Program „Polska bezgotówkowa” umożliwia obsługę transakcji bezgotówkowych bez ponoszenia kosztów. Warunkiem jest spełnienie określonych kryteriów. Program jest skierowany do małych i średnich firm. Biorą w nim udział uczestnicy rynku usług płatniczych. Przystąpiły do niego również Polskie ePłatności. Przedsiębiorcy zyskali możliwość przyjmowania płatności bezgotówkowych i to bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Przez rok za terminal do płatności kartą nie są obciążani opłatami i prowizjami z tego tytułu. Polskie ePłatności pomagają dobrać najlepsze rozwiązania do specyfiki działalności, a po złożeniu dokumentów przeprowadzają weryfikację w kilka godzin. Po podpisaniu umowy terminal niezwłocznie zostaje zainstalowany. Personel zostaje przeszkolony i już w ciągu doby można z niego korzystać.

Jakie informacje należy uzyskać od agenta rozliczeniowego?

Przed podpisaniem umowy należy dowiedzieć się, jaki jest limit obrotów i termin wpływu pieniędzy na konto. Ważne jest urządzenie, które agent oferuje oraz serwis i szkolenie pracowników. Operatorzy płatności muszą posiadać certyfikat bezpieczeństwa, zabezpieczający dane kart płatniczych. Należy także dowiedzieć się, w jaki sposób klient uzyska dostęp do informacji o transakcjach i jakie są dodatkowe usługi. Mogą to być: możliwość płacenia rachunków, doładowania telefonów, wypłata gotówki czy płatności blikiem. Przy wyborze urządzenia należy zwrócić uwagę, jakie koszty związane są z jego instalacją, dzierżawą i aktywacją oraz jaka jest prowizja od transakcji.

Czy warto zainstalować terminal?

Zainstalowanie terminalu przyciąga nowych klientów i zwiększa obroty firmy. Klienci chętniej korzystają z możliwości płacenia kartą niż gotówką. Daje to przewagę nad konkurencją, która nie posiada terminala. Ten rodzaj transakcji jest bezpieczniejszy, gdyż nie grozi zagubieniem, czy kradzieżą gotówki. Nie występuje też problem z wydawaniem drobnych, dzięki czemu płatność jest błyskawiczna. Obsługa urządzenia jest prosta, a wykorzystanie dodatkowych jego funkcji oznacza pozyskanie nowych, zadowolonych klientów.

Brak bezgotówkowej obsługi transakcji oznacza utratę sporej części klientów. Uzyskanie terminala jest proste i możliwe w bardzo krótkim czasie, na dodatek za darmo. Warto więc zdecydować się na ten krok.

Komentarze (1)    dodaj »

  • mieszkaniec

    Tylko gotówka !!!

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu RudaSlaska.com.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.